theheartofeverything

Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Skola, mässa och några liter kaffe med energidryck!

Av Erika - 24 maj 2012 02:53

Sista rycket med kandidatuppsats. Idag kl 13 ska den vara färdig. Men vilken dag/natt det har varit. 

För 3 veckor sedan, då allt kändes i fas med uppsatsen så tackade jag ja till att jobba tis-ons denna vecka. Tänkte att om detta fortsätter så kommer vi vara klara innan med lite små justeringar bara sista dagarna. Men TJI fick jag. Så nu har jag lärt mig att oavsett hur det känns, inte tacka ja till att jobba precis dagarna innan. 


Så idag, onsdag fortfarande för mig, för jag har inte somnat än, har varit en lång dag som började med handledar möte kl 9. Som inte alls gick så bra som förhoppningarna var innan. Sen sitta någon timme med uppsatsen innan sätta sig på en vagn och åka till Mässan för att jobba på RoRo mässan. Trevlig liten mässa med sjkut mycket roligt folk från england, tyskland, australien, norge, finland, ja hela världen helt enkelt. 

Kände mig dock lite halvstressad över att vi hade så mkt jobb kvar med uppsatsen. Kunde inte njuta fullt ut av jobbet.


Efter jobbet tog jag ett stopp på avenyn, inhandla middag till mig och Rebecca och lite snacks med energidryck för att klara kvällen. Längtar tills detta är över så det kan bli lite bättre matvanor igen. Det har varit dåligt de sista 2 veckorna. Vi satt kvar på skolan tills vi blev utkastade 22.30 och så gick vi till Tintins på engelbrektsgatan, eller vad det nu heter nu. Nattöppet cafe! Lite mycket folk kanske, men funkade bra då varken jag eller becca ville ta hem nån av oss hem till sig. Min lägenhet är i stort behov av städning nu. Inte varit jätteprioriterat det senaste. 

Sen med sista vagnen vid halv 2 och nu är kl 4 och jag vill nog sova 3 timmar innan det blir dags för att mötas upp i skolan igen fortsatt mycket kvar att göra. 


Det där med att det fortfarande är onsdag för mig trots att vi bytt dygn enligt kalendern och klockslaget kommer från gamla BK-tiden, då det enligt systemet var den dagen som det öppnades tills det stängdes och kassorna stängdes av och kunde byta dag. Så då blev det så att ibland kunde man ha fredag fram till klockan 12 på lördag lunch för att man varit seg efter jobbet. 


Nu får vi se hur torsdagen och det sista med uppsatsen blir. Håll tummarna för oss 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 14 juni 2020 01:36

barnfota barn i tiden med sand mellan tårna trodde aldrig sommaren skulle komma kanske blir det bara idag maneterna flyter runt vid strandkanten   varma sydöstliga vindar i en tid då inget är vårt vi greppar varje sekund efter att ä...

Av Erika - 9 maj 2019 17:04

Blå himmel, dina ord ekar i mitt huvud Gör sånt du tycker är kul 5 långa år Längesen allt var normalt Vem är jag nu Stora kval   I flera år Levde vi, sida vid sida Far och dotter Stumma ord, riktiga händelser Gemensamma intresse...

Av Erika - 11 maj 2018 22:06


Det var ett tag sen jag skrev och anledningen är för att jag haft svårt att förhålla mig till det som hänt och min del i det. Nu känns det som att jag behöver skriva av mig en del av som hänt. Så här kommer en del av min historia och min brors ur mit...

Av Erika - 31 december 2016 13:37

Några timmar kvar nu, 2016 på väg in i historieböckerna. Jag ska ärligt talat medge att jag är enormt kluven till året som har gått, mycket har hänt både bra och mindre bra saker. Risken finns att denna årskrönikan blir mörk och djupare än tidigare å...

Av Erika - 17 december 2016 09:03


Dags för sista gången med Sista sången. Jag sitter på ett blå tåg mot huvudstaden och tänker tillbaka på 20 år med ett av Sveriges bästa band. Det blir inget rimmande denna gången eller lek med låttitlar. Istället blir det ett avskalat farväl a...

Ovido - Quiz & Flashcards