theheartofeverything

Alla inlägg under juli 2012

Av Erika - 1 juli 2012 19:54

Sommar, sommar och sol, havet och vinden och doft av kaprifol.

Sommar, sommar och sol, en himmel så blå som viol!


Jag har semester, eller har tagit mig semester. 2 veckor har jag tänkt vara utan måsten och sommarkurser, i princip iallafall. Kan iofs bli lite läsning i kursen som jag läser enbart för att det är ett roligt ämne.  


Ska bli så skönt, men jag smygstartade faktiskt lite redan igår då jag åkte till Borås för att hälsa på pappa och Anneli. Har inte varit där på jättelänge och inte träffat min pappa sedan vi var i Berlin i slutet av april. så det var dags helt enkelt. Dessutom innebar denna weekend att jag fick möjlighet att slutföra ett projekt jag tänkt fixa sedan min utlandstermin i Oestrich-Winkel i Tyskland. En liten minnestavla där jag ska sätta upp lite bilder och annat smått och gott från mina fina månader där. Och färdig blev den, ska bara fixa ståltråd, rätt spik och lite pins så är den redo att hängas upp och förgylla mitt kök. Det är lite likt mig att en sådan sak tar typ 7 månader att slutföra eftersom jag har lite tummen mitt i handen så är jag dålig på att ta tig i små projekt och min pappa är så bra på att hjälpa med sådant som kräver lite händighet. 



  Även Anneli hjälpte till på ett hörn, då hennes symaskin kräver rätt handhavande. 


Imorgon bär resandet iväg till födelsestaden Karlstad, och jag hoppas att solen ska skina där hela veckan jag ska vara där som smeknamnet intygar. Någon gång ska jag visa bakgrunden till smeknamnet. En rolig anekdot enligt min mening som gillar att ha lite koll på det historiska aspekterna från staden där jag bor. 


Efter Karlstad blir det mellanlandning i 2 dagar i Göteborg innan flyget tar mig till London och mitt allra första besök där. Ja det är sant. Jag har aldrig varit i London innan. Jag har faktiskt inte varit på så många platser dit många andra har åkt, däremot har jag varit på i ett fåtal städer många gånger. vissa städer som inte så många jag känner varit i, det har helt enkelt varit så och gillar man något så åker man gärna tillbaka. Men ser fram emot att besöka lite mer nytt i framtiden. Några tips på städer och platser som helt enkelt inte får missas?


Sen avslutas roadtripen, efter en veckas olika aktiviteter inom Göteborgs området, återigen i Karlstad. Mycket Karlstad. Så här kommer en solstadspärla, som när jag var liten alltid gav en gratis konsert en kväll varje sommar på Sandgrundsudden och större delen av staden vallfärdade di för att koll på ett utav Sveriges äldsta band, Sven Ingvars! ( Å lite Bengt Alsterlind)

Nu blir det EMfinal!!! 



Ovido - Quiz & Flashcards