theheartofeverything

Direktlänk till inlägg 9 maj 2019

Tomrum

Av Erika - 9 maj 2019 17:04

Blå himmel, dina ord ekar i mitt huvud

Gör sånt du tycker är kul

5 långa år

Längesen allt var normalt

Vem är jag nu

Stora kval


I flera år

Levde vi, sida vid sida

Far och dotter

Stumma ord, riktiga händelser

Gemensamma intressen


Önskan om delaktighet

Som bara en dotter har


Blå himmel,

I vinden hör jag dina ord

Fortsätt göra det du gör

Sida vid sida kämpade vi

Båda mot vårat inre

4 långa år

Vem är jag nu, utan dig

Tvivel


Med Stora känslor

Och Stora ord

Bror och syster

I vått och torrt

Vi hängde och snacka

Blod mot blod växte vi ihop

Önskan om gemenskap

Som bara en lillasyster har


På mörkrets stig vandrade vi

Som kartläsare med stearinljus i handen

Snårigt med snubbelrisk

Ett enda felsteg blev ett stup

Till slut slocknade ni

4 år emellan


Nu, kommer våren med all sin blomsterprakt

Ljuset börjar sippra in

Slår hål i mörkret

Men över vidderna viner det

Saknaden efter 2 superhjältar

Vem är jag utan er

5 långa år

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 14 juni 2020 01:36

barnfota barn i tiden med sand mellan tårna trodde aldrig sommaren skulle komma kanske blir det bara idag maneterna flyter runt vid strandkanten   varma sydöstliga vindar i en tid då inget är vårt vi greppar varje sekund efter att ä...

Av Erika - 11 maj 2018 22:06


Det var ett tag sen jag skrev och anledningen är för att jag haft svårt att förhålla mig till det som hänt och min del i det. Nu känns det som att jag behöver skriva av mig en del av som hänt. Så här kommer en del av min historia och min brors ur mit...

Av Erika - 31 december 2016 13:37

Några timmar kvar nu, 2016 på väg in i historieböckerna. Jag ska ärligt talat medge att jag är enormt kluven till året som har gått, mycket har hänt både bra och mindre bra saker. Risken finns att denna årskrönikan blir mörk och djupare än tidigare å...

Av Erika - 17 december 2016 09:03


Dags för sista gången med Sista sången. Jag sitter på ett blå tåg mot huvudstaden och tänker tillbaka på 20 år med ett av Sveriges bästa band. Det blir inget rimmande denna gången eller lek med låttitlar. Istället blir det ett avskalat farväl a...

Av Erika - 2 december 2016 08:06


På tåget igenPå min egna avskedsturne för ett bandKonsert 3 av 4 i solstadenMed lurarna i öronen funderar jag påHur ni fick mig att älska erOrden vägde så tugnt när jag såg er sistNär jag hör er på radionBlir jag en bättre personAllting handlar om vå...

Ovido - Quiz & Flashcards