theheartofeverything

Alla inlägg under mars 2013

Av Erika - 21 mars 2013 22:06

Nu äntligen är mina hell weeks över för denna gången. 3 tentor och ett stort arbete på mindre än 2 veckor. De ger minst 3 veckor med jobb som kräver att man ligger på 150%. Inte mänskligt. Men nu är det över. Jag har jobbat hårt för att ha en sorts balans, mellan jobb, plugg, träning och mer social avslappning. Så här i efterhand kan jag känna att träningen har varit en stor livhanke, även om det kansek inte blivit den mängd jag hade velat. Det 1-2 passen i veckan som nån veka blivit 4 har varit guldvärt. Speciellt märkte jag det under den beryktade hemtentan. Jag har aldrig i mitt liv haft en hemtenta, vilken erfarenhet. Och det ska tilläggas att upplägget på denna kurs inte passade mig. Jag gillade det inte alls. Men trots tungt jobb och jättemkt stress, när till och med Uffe inte pallar att ha mer än 25 minuter lunch, då är det stressigt, så valde jag att både kvällarna under hemtentan att träna. Speciellt andra kvällen när deadline morgonen efter närmade sig var det jätteskönt, jag var dock lite borta och svor lite mer än vanligt på fotbollsträningen pågrund av tentafokus, men jag var mycket piggare 00.30 när jag satte mig igen efter dusch och käk än vad jag var kl 20 när jag lämnade skolan för träningen. 


Hemtenta, omtenta, ordinarie salstenta, och ett arbete om att implementera en ny tandvårdspolicy, innebär blandat resultat men för mig spelar det ingen roll, 2 dagar mellan 2 salstentor är alldeles för kort för mig, 2 dagar mellan salstenta och hemtenta fungerar bättre då de inte är så mkt att tentaplugga till. Så omtenta i början av maj ska bli kul, varför tycker jag så kanske du undrar? För att då är det inte alls några andra tentor veckan innan eller efter, bara fokus på den och att gå och hänga med på kursen som vi läser just då.


Jag hoppas inte det blir några mer Hell weeks för min del, dock som denna Master utbildning verkar te sig så blir det nog så. Nu ser jag iallafall framemot de sista 2 kurserna denna terminen, då tempot är att läsa 1 kurs i taget. Vilket ska bli skönt. Det kommer bli som semester jämförelsevis. Men först en weekend i Paris!! Ser så framemot det!! Första gången där!


Ha det gött allesammans!

Ovido - Quiz & Flashcards