theheartofeverything

Alla inlägg under juli 2014

Av Erika - 2 juli 2014 13:22

Shit!

Ja, det känns nästan så. Jag har slutfört mina studier efter 5 år. Det känns jättekort men samtidigt jättelångt. Kan knappt minnas vad jag gjore innan eller vem jag var. Det känns som att jag har förändrats mkt under dessa 5 år och jag hoppas jag har kommit ut på andra sidan som en bättre, om inte så är jag mer utbildad iallafall. 


En kandidat examen och sen en Master på det. Vi som läst vidare har snackat mycket om hur lätt kandidaten var i jämförelse. Och så här i efterhand så var det ganska stor skillnad. Vilket gör denna känslan så sjukt skön. Jag och mina klasskamrater har pluggat mer än 40 timmar i veckan under mastern, på kandidaten låg väl snittet på 20-30 timmar, så ni kan förstå känslan att veta att uppsatsen fick godkänt och att jag inte hade några kurser efter mig. SÅ attvi firade massor, kändes som att vi festade i 1 vecka, det var bal, middagar, slottskogshäng och drinkar med vänner och klasskamrater och en hejdundrande examensfest.


Med mina fina klasskamrater fick vi en oförglömlig bal uppe på Skansen Kronan, en fantastisk lokal. Utanför regnade det massor men vi lyckades undvika det hela kvällen, helt magiskt eller bara välförtjänt regnfritt!! Sen en vecka senare var det dags för examens ceremonin på Lorensbergsteatern och jag tror nästan att vår klass hade högst procentuell andel av vilka som var färdiga med alla delarna för att få ta examen.  

 

Efteråt ceremonin mötte jag upp min kära mamma, bror Linus och 3 av mina finaste vänner på Hello Monkey för att avnjuta lite dumplings som välförtjänt examensmiddag. Även mamma som inte är så van med denna sortens cuisine diggade maten!!! Efter middagen tpg jag med mig vännerna och mötte upp andra finisar på champangebaren Forssén och Öberg innan vi drog vidare till min klassfest som stod festlik i Berg 221 vid Bellevue. Vi festade natten lång och jag var hemma strax innan 6 på morgonen med nästförsta bussen!! Sen mådde jag därefter dagen efter, men så värt det!!!


Vi firade helt enkelt att:




Nu är jag då arbetslös, arbetssökande, mellan två sysselsättningar. Nytt äventyr framför mig. Men även tid för att njuta av sommaren, även om det blir budgetvarianten!!


HA det gött allesammans och njut av sommaren oavsett väder!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards