theheartofeverything

Alla inlägg under april 2012

Av Erika - 29 april 2012 13:43

Nåt som jag lärt mig under åren är att man som person är ganska liten i det stora hela, dock så är man stor och viktig i det lilla. Jag letar dock efter mitt lilla där jag hör hemma. Vi får väl se ifall jag inser att jag redan hittat rätt eller kan få liten ledtråd om vart livet är på väg. Min livssyn är alltid något som jag debatterar med mig själv och de som står mig närmast om. Leva i nuet är något som jag haft svårt för och jobbar en del med. Hur svårt är det när man hela tiden är på väg någon annanstans än där man är i stunden? Det är väldigt svårt ska jag säga. Verktygen som jag fått med från olika möten med olika människor är meditation, målbilder och att tro på mig själv. Jag behöver bli bättre på att använda dessa. Kanske kan denna blogg bli ett verktyg som påminner mig om att använda dem.  


 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards