theheartofeverything

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2015

Oktober

Av Erika - 15 oktober 2015 22:30

Oktobermånad, i delar av Sverige en brytpunkt. I Göteborg är oktober den fina höstmånaden innan novemberrusket börjar. Usch, ser inte framemot det.
För er som vet så pendlar jag till Borås varje dag, vilket kändes som piece of cake under ljusa sommardagar. Men nu när höstmörkret faller och det är mörkt på morgonen när jag åker hemifrån och mörkt när jag kommer hem är det lite segare. Men jag trivs bra, med jobbet och främst arbetskamraterna så än så länge är det helt klart värt det.

Sedan får man förgylla de mörka månaderna med roligheter och saker att se framemot. Det är burgarkvällar på Burgersson, pusselkvällar och spelkvällar med fina vänner som får i uppdrag att förgylla veckorna. Men även resor till Warzawa och Köpenhamn står på schemat i nov och december! Sedan ser jag återigen framemot advent och julpyssel.
Så denna hösten har helt klart potential att bli riktigt fin!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 14 juni 2020 01:36

barnfota barn i tiden med sand mellan tårna trodde aldrig sommaren skulle komma kanske blir det bara idag maneterna flyter runt vid strandkanten   varma sydöstliga vindar i en tid då inget är vårt vi greppar varje sekund efter att ä...

Av Erika - 9 maj 2019 17:04

Blå himmel, dina ord ekar i mitt huvud Gör sånt du tycker är kul 5 långa år Längesen allt var normalt Vem är jag nu Stora kval   I flera år Levde vi, sida vid sida Far och dotter Stumma ord, riktiga händelser Gemensamma intresse...

Av Erika - 11 maj 2018 22:06


Det var ett tag sen jag skrev och anledningen är för att jag haft svårt att förhålla mig till det som hänt och min del i det. Nu känns det som att jag behöver skriva av mig en del av som hänt. Så här kommer en del av min historia och min brors ur mit...

Av Erika - 31 december 2016 13:37

Några timmar kvar nu, 2016 på väg in i historieböckerna. Jag ska ärligt talat medge att jag är enormt kluven till året som har gått, mycket har hänt både bra och mindre bra saker. Risken finns att denna årskrönikan blir mörk och djupare än tidigare å...

Av Erika - 17 december 2016 09:03


Dags för sista gången med Sista sången. Jag sitter på ett blå tåg mot huvudstaden och tänker tillbaka på 20 år med ett av Sveriges bästa band. Det blir inget rimmande denna gången eller lek med låttitlar. Istället blir det ett avskalat farväl a...

Ovido - Quiz & Flashcards