theheartofeverything

Alla inlägg under april 2016

Av Erika - 17 april 2016 22:44

Ett tag sen sist jag skrev.

Anledningen är för att min bror är sjuk i cancer och jag har haft svårt att skriva om det.

Med min pappa och hans bortgång har det varit mer självklart att dela med sig av mina känslor. Han finns inte med oss mer och han har än så länge inte haft några åsikter om att jag delat med mig av mina känslor gällande det.

Men min bror är fortfarande i livet och tanken är att han ska vara det lång tid framöver. Vilket gjort att jag tyckt att det har varit svårt att dela med mig av hur jag känner mig. Det är ju han som är sjuk och inte jag. Jag vill inte tunga ned honom med mina känslor. Eller någon annan med för den delen.

Jag har haft oerhört svårt att maskera mina känslor och inte hanterat min brors sjukdom på ett bra sätt. Mycket pga att såret efter pappa fortfarande är så nytt. Jag ska ärligt talat erkänna att jag inte vet hur jag ska bete mig. Hur är jag en bra syster i den här situationen? Hur stöttar man en person i sin närhet som är cancersjuk. Jag vet verkligen inte. Supersvårt är det.

När någon frågar hur det är med honom svarar jag med att berätta om sjukdomen, allt det praktiska. Det är mitt skydd och min reträtt väg. Bara han kan svara på frågan om hur han mår. Jag har inte en susning.

Det är skrämmande. Jag gillar kontroll.

Ovido - Quiz & Flashcards