theheartofeverything

Direktlänk till inlägg 31 december 2015

Ut med de gamla in i det nya!

Av Erika - 31 december 2015 14:26

Ut med det gamla in med det nya. Ett uttryck som används mycket en dag som denna. Ikväll när klockan slår midnatt byter vi ut 5:an mot en 6:a och kalendern börjar om. Inget speciellt egentligen händer när klockan slår 12, ungefär som att fylla år. Ingen skillnad egentligen, inget förändras egentligen. Inget magiskt. Vi blir en dag äldre och förhoppningsvis en dag visare. Alltid något.
Däremot finns det en stor symbolik i att allt börjar om. Vi får en ny chans att göra om och göra rätt ifall det behövs. Nyårslöften avges och kapplas in med en champagne skål.
Nyårsafton är nog tiden då många ser framåt och ser möjligheter istället för hinder. En positiv dag. En härlig tanke.

Nyår är också en tid för reflektioner något som jag gärna gör av olika skäl. Jag försöker varje år skriva en nyårskrönika om mitt år för att minnas det som hänt, både bra och dåliga minnen. Jag skriver även för att arkivera händelserna i mitt liv för att kunna gå vidare på bästa sätt.

Så vad har 2015 i sin skattkista och vilka förhoppningar har jag för 2016?

2015 har definitivt färgats av min pappas bortgång, både praktiskt och emotionellt. Mycket att fixa med och mycket känslor att ta itu med.

Det största som hänt i år är mitt nya heltidsjobb i Borås. Ett jobb som gett mig en extra trygghet under den här sorge perioden. Ett roligt arbete där jag får träffa, hjälpa och arbeta med en massa olika och härliga individer. Efter att ha varit student och arbetssökande en tid är det även ett plus att ha en stadig inkomst. Den tryggheten som arbetet gett mig har verkligen hjälpt mig i min emotionella resa till att återgå till någon slags likhet med mitt gamla jag.

Så 2015 har blivit mycket jobb men även många andra roliga händelser. Efter en förlust av en när och kär har jag verkligen lärt mig uppskatta mina vänner och min familj på ett högre plan. Och försöker verkligen visa det också.
Några av årets höjdpunkter listas här utan inbördesordning bör tilläggas:
Pubquiz med quizmaster Mike varje söndag på kära Temple pub & bar i Linne.
Räkkryss med Cecilia i Göteborgs södra skärgård.
2 resor till Köpenhamn för häng med finaste Cine och hennes fina familj.
Att Martina och Bo flyttat från Uppsala till Uddevalla slår också väldigt högt på listan. Att få gå på Nina och Björns bröllop och träffa människor från hela världen som jag lärde känna under min utbytestermin var oerhört roligt och hedrande.
Resan till ett regningt och blåsigt Warzawa för att hänga med min fina kusin Maria och hennes familj.
Foo fighters konserten var något av det häftigaste jag sett på en musikscen.
Kusinträffen hemma hos Lina var jätterolig och vi är ett så härligt gäng.

Men alla resor till Karlstad och häng med min familj slår allra högst. Oavsett vad som händer är min mamma och mina bröder det finaste jag har. Jag jobbar stenhårt med att visa det och hoppas att det kommer fram.

Det finns så mycket att vara tacksam för och se tillbaka på med glädje och allt kan inte nämnas. Det får bli en roman någon gång. Allt jag gjort med dig under året som gått har betytt mycket för mig.

Vad gäller framtiden går jag in i 2016 med ett mål att försöka bli helt skadefri, det får gärna sluta nu, och mitt fortsatta mål att varje år besöka en ny europeisk huvudstad. 2015 blev det warzawa, vilken stad får äran 2016? Sugen på att följa med?

Jag tackar för ordet och för 2015. Ha ett gott nytt 2016 allesammans. Hoppas året blir så bra som ni hoppas.

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 14 juni 2020 01:36

barnfota barn i tiden med sand mellan tårna trodde aldrig sommaren skulle komma kanske blir det bara idag maneterna flyter runt vid strandkanten   varma sydöstliga vindar i en tid då inget är vårt vi greppar varje sekund efter att ä...

Av Erika - 9 maj 2019 17:04

Blå himmel, dina ord ekar i mitt huvud Gör sånt du tycker är kul 5 långa år Längesen allt var normalt Vem är jag nu Stora kval   I flera år Levde vi, sida vid sida Far och dotter Stumma ord, riktiga händelser Gemensamma intresse...

Av Erika - 11 maj 2018 22:06


Det var ett tag sen jag skrev och anledningen är för att jag haft svårt att förhålla mig till det som hänt och min del i det. Nu känns det som att jag behöver skriva av mig en del av som hänt. Så här kommer en del av min historia och min brors ur mit...

Av Erika - 31 december 2016 13:37

Några timmar kvar nu, 2016 på väg in i historieböckerna. Jag ska ärligt talat medge att jag är enormt kluven till året som har gått, mycket har hänt både bra och mindre bra saker. Risken finns att denna årskrönikan blir mörk och djupare än tidigare å...

Av Erika - 17 december 2016 09:03


Dags för sista gången med Sista sången. Jag sitter på ett blå tåg mot huvudstaden och tänker tillbaka på 20 år med ett av Sveriges bästa band. Det blir inget rimmande denna gången eller lek med låttitlar. Istället blir det ett avskalat farväl a...

Ovido - Quiz & Flashcards