theheartofeverything

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Erika - 13 maj 2012 22:23

Min kompis Maria har veckans soundtrack på sin blogg. Jag kommer kanske köra med nåt liknande ibland men blir nog en del musik och videor lite hipp som happt, det mesta från favoritartisterna.


Nu blir det 2 klipp av Die Happy!!

Ett väldigt sorgligt men toppenliveframträdande av hela bandet, speciellt sångerskan Marta!! Denna låt berör mig nåt så oerhört, väldigt känslosamt!!


Till det andra tänkte jag ta samma låt men från en konsert i Kulturkirche i Köln som jag var på 31 mars 2009. Men tänkte det skulle bli lite för mkt. Så det får bli första singeln från första skivan istället, 2000 kom min pappa hem med en cd från ett band han hade sett live på en gratiskonsert i Frankfurt några månader innan albumet släpptes. Han gillade vad han hört och köpte skivan när den släpptes och kom hem till svedala igen och spelade upp för mig, som han gör med det mesta i musikväg. Det tog mig 2 genomlyssningar innan jag var fast. Innan hade jag faktiskt aldrig lyssnat på så mycket hardcore/hårdare rockmusik.


SÅ nu 12 år senare så är de fortfarande grymt bra, de hade sin 1000:e konsert i vintras som jag gärna hade gått på. Men 4 konserter i Tyskland och 1 i Prag är ändå många bra konsertminnen. Alla konserter har jag sett med min pappa!!

Av Erika - 13 maj 2012 19:53

Varje år i mitten av maj är det löparfest här i götet! Varje år har jag nåt i planeringen som gör att jag måste hänga på handels. Tentaplugg eller grupparbete, nu är det kandidatuppsats som hägrar som behövdes sittas med under lördagen. Försöka analysera våran enkät om bostadsköp. Samtidigt som jag sprang ut och hejade fram några kändisar som skulle anta utmaningen som 21 km löpning innebär. Det var löpmästarinnan Therese som alltid är positiv och pratglad, bror Linus och Elin, 2 stöttepelare i mitt liv, allas vår fighter Cissi som just nu jobbar för att klara klassikern, finaste Miamaria som är min favvo sociala värmländska sekreterare, bästa Moa som är en grym och härlig person/PT, sköna Camilla som gått framåt med sin löpning och träning de senaste åren och glada Malin som alltid är positiv! Målet var att se alla, så jag gick in på varvets hemsida för att kolla upp starttider, för en del av dem hade jag lite på känn vad de skulle kunna springa på så hade tänkt räkna ut lite för hand samtidigt som jag hade tänkt följa på hemsidan. Det visade sig att det fanns ett excelblad på sidan som var förprogrammerad och man behövde endast fylla i starttid och ungefärlig löptid per km. Perfekt hjälpmedel. 


Sen att lyckas se de jag ville heja fram lite extra utöver alla i folkvimlet som sprang var dock en annan femma. Men jag lyckades, lite hjälp av att Maria och Malin såg mig/oss först. Maria var på kramhumör när hon såg mig men jag tog fram kameran så då blev det inget av det, så nästa år vet jag det!! Blev till en jättefin bild om inte annat. Bror Linus var på spex humör när han såg mig och kameran, dock lyckades jag bara fånga en del av det. 2 minnen jag kommer bära med mig av denna dagen.


Linus var på spexhumör!!


   

Elin såg pigg ut!!


 

Dagens skönaste bild och krammiss!


Var väldigt kul att se alla, både kända och okända, hur de slet och hur de njöt av läget, musiken, sällskapet och vädret. Kanske blir en egen start i detta lopp om nåt år när löpningen satt sig lite mer som en rolig träningsform. Är inte där riktigt än, visst handlar det mesta om för min del att när det känns lättare kommer jag tycka att det är kul. Kul också att stå och heja med Rebecca och Ulrika som var bättre på att heja än mig, då jag inte har hals och röst och ork med mig att skrika så mkt eller klappa alltför mkt just nu. Det var en folkfest helt enkelt!!


Kul att de flesta av de jag hejade på verkade vara nöjda med sitt lopp, för jag är sjukt imponerad av dem allihopa. Dagens resultat firades i Marias ära, hon slog pers med 4 minuter!!! Hon hade tidigt bokat upp oss att fira med henne på Moon Thai på masthugget!! En sjukt goo Thairest där allt är inrett som en djungel!!! Tog en halvmånestyrka på maten och kände att mina näsa renades och det kändes lättare att andas efter det!!! 


Det var helt enkelt en perfekt dag!!

Ovido - Quiz & Flashcards