theheartofeverything

Alla inlägg den 26 maj 2012

Av Erika - 26 maj 2012 17:58

Veckan har varit hektisk och efter en lång onsdag då vi satt med uppsatsen fram till att det ljusnade på torsdags morgonen var det dags att lämna in vid 13-tiden. Skönt att uppsatsen är inlämnad, nästan iaf. Den behöver förbättras och så ska vi fixa seminariet som är den 8:e juni. Vi har nästan 2 veckor på oss. Så vi bestämde oss för att ta ledigt denna helg för att få nya krafter till att göra ett ännu bättre jobb.


Det första jag ville göra var att umgås med mina brorsbarn, speciellt 4 åriga Karin som är min solstråle i livet. När jag är med dem så försvinner alla bekymmer som finns i livet för i ett barns värld så är bekymrena annorlunda än i en vuxens värld. Så jag fick den äran att hämta på dagis. Efter dagishämtning så njöt vi av glass i solen och sen gick vi till en lekpark innan vi gick hemåt för fortsatt lek. En välbehövlig eftermiddag och jag hoppas på många liknande dagar under sommaren då jag inte kommer jobba så mycket!

     


Efter uppsatsen var det oxå dags att börja träna igen efter förkylning. Har inte kommit igång tidigare både pågrund av att jag haft feber av och till under iaf 2 veckor av förkylningens 3, men oxå för att all tid gått åt till uppsatsen. Så tanken var att köra fredagsmorgon spinningen med bästa Therese på Sats Kungsgatan. Den starten gör nästan alltid fredag till en perfekt dag. Väldigt skönt sätt att starta dagen på och Therese är en väldigt bra instruktör och en fin person. Det där med att connecta med det där lilla extra är viktigt för mig, vet inte varför men det har alltid varit så så länge jag kan minnas. Sen om det bara handlar om att man snackar väder så räcker det också.

Men jag vaknade vid 5 och kände mig väldigt grötig i halsen, och då detta skulle bli första träningspasset visste jag inte hur kroppen skulle reagera och hur min hosta skulle arta sig, jag vill inte behöva lämna passet för att jag hostar för mycket. Så det fick bli att inte gå dit. Men jag blev inte lat för det utan bestämde mig för att promenera in till stan och månadens frukost ute med fina Mia-Maria Göransson. Det blev en promenad på 7 km till Brogyllens cafe. 

Promenaden kändes bra och tog 67 minuter,  så var ändå ett ganska bra tempo. Och nästan obefintlig hosta!!  


Så målet blev att fortsätta testa lördag morgon, innan det blev allt för varmt, med promenad/löpning. Mestadels promenad med lite fartlekar var tanken. Men när jag väl lämnade så blev det jogg i 3 km, med ett litet stopp pågrund av hosta, innan jag började med promenad/fartlekar. Promenera 1 lyktstolpe, öka tempot 2 lyktstolpar. Ni fattar grejen helt enkelt. Och så blev det även 5 ruscher 10-15 sekunder i backe. Jag var trött men det kändes bra och det blev mycket mer löpning än tanken innan.

ska bli kul att träna vidare, nästa mål är stadsloppet i Karlstad. Ett ganska flackt millopp. Har mitt mål där, men tiden börjar rinna ut så vi får se hur det blir med det.


Lördagen avslutas med tjejgänget, vi ska käka sushi och dessert, dricka lite bubbel och kolla in mello. Jag gillar oftast inte musiken på dessa tillställningar men gillar det sociala i det och sen är det alltid kul att ha åsikter, bra eller dåliga, om alla bidrag både i den svenska versionen och Eurovision. Dock blir det väl en lång kväll. Hoppas iaf att Loreen får till ett bra framträdande och håller Sveriges fana högt!


Söndagen blir det ett möte med en gammal god vän förutom tårtkalas hemma hos fina Vanessa! Berättar mer nästa gång!

Ovido - Quiz & Flashcards