theheartofeverything

Alla inlägg den 28 maj 2012

Av Erika - 28 maj 2012 22:01

Hejhopp! 

Måndag idag och idag är känslan laddad av flera anledningar. Svaret på varför kommer lite längre ned!


Lördagen var det ju Eurovision och Loreen tog hem en storartad seger. Riktigt bra var hon och när folk frågar om jag tyckte det var rätt är mitt svar att hon var den enda som hade allt; en bra grundlåt, bra melodi, snyggt arrangemang på låten, snygg och enkel koreografi och klädsel. men framför allt hon hade rösten som passar så bra i hela paketet. De flesta har i grunden en bra låt men det fallerar på att artisten i fråga inte riktigt kan leverera låten röstmässigt. Lite så som jag tyckte med Dannys låt. Riktigt bra i grunden och snygg koreografi men den passade inte riktigt honom inte i det arrangemanget iallafall. Samma var det med 3-5 andra låtar i lördagens final som hade några av bitarna men inte helheten. Så grattis Sverige och Loreen. Jag hade en trevlig kväll med fina vänner och så Daniel. Han har dykt upp lite som gubben i lådan på våra häng, men det blir en bra balans i gruppen, han är lätt att ha att göra med!! 


Söndagen skulle den stora comebacken avklaras. Rebecca, en gammal arbetskamrat "lurade" med mig att komma och träna i hennes fotbollslag. De är i behov av en målvakt. Och idag har jag träningsvärk i lite muskler jag inte brukar ha, ljumskar och benens yttersida och rumpa efter att  ha stått målvaktsberedd; höftbrett mellan fötterna, på tå och lite lätt böjda knän. Men vad kul det var och gick mycket bättre än vad jag trodde, inte spelat på 7 år och egentligen inte stått i mål på 13, iallafall inte tränat på det. All gnuggträning som Torbjörn körde med mig och Johanna sitter i ryggmärgen! Det blir kanske en första match den 10 juni, får se om de tycker jag är tillräckligt bra för att ta målvaktsplatsen. Lite fler träningar först iallafall så jag kommer in i det bättre.


Idag är det 19 dagar kvar till stadsloppet, mitt allra första löplopp om man bortser från vårruset. 10 km har jag heller aldrig sprungit så det ska bli intressant. Dock innan jag blev förkyld så började jag känna av lite problem med benhinnorna på högra smalbenet. Vet inte vad det beror på, om jag tränat för mycket, men mängden har varit i princip samma sen i januari 3-5 pass i veckan av varierande art, så borde inte vara det. Så idag har jag köpt nya löparskor på löplabbet för att se ifall mina gamla slitna skor kan vara orsaken! På löplabbet får man fin hjälp med att välja ut, de kollar ens löpsteg och hittar en sko som passar. Jag fick mig en sko med lite pronationsstöd, finns visst 2 olika grader och jag fick den lättare graden, så håll tummarna för att det är skorna som behövdes bytas ut. 

Testade dem ikväll på en kortare runda, och de kändes raceraktiga, sprang 4.5 - 4.8 km på 30 min så kändes riktigt bra, några steg i rätt riktning. Nu behöver jag bara få in lite längre distanspass innan stadsloppet. Åh hoppas att jag inte blir så svullen i benhinnorna, men har stretchat och gjort tåhävningar och masserat och behandlat lite kallt. Jag försöker även löpa 180 bpm som oxå ska hjälpa men ibland är det tufft att följa takten i musiken ordentligt!!


 

Nya löparskor och gamla fotbollsskor och handskar, som behöver bytas ut. Nya intresset vs gamla kärleken. Riktigt laddad för stadsloppet iaf och hoppas fortfarande på att jag ska nå målet som jag satt men får se, är lite kort om tid att fixa det på.

Ovido - Quiz & Flashcards