theheartofeverything

Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Fotboll, midsommar och så lite mera fotboll!!

Av Erika - 24 juni 2012 23:59











I torsdags spelade jag min andra fotbollsmatch sedan jag började spela igen för ca 1 månad sen. Jag måste erkänna att jag var sjukt nervös. På gränsen till illamående. Vilket det finns flera orsaker till, men en av dem var väl att jag var inte så där jättenöjd med debuten, även om det var en svår match, och jag kände att jag ville göra en så mycket bättre match denna matchen. En av sakerna som drog ned mig i första matchen var skadan i underbenet som gjorde att jag hade svårt att röra mig och springa som jag ville. Tränaren vill att jag ska agera ganska långt ut som målvakt när det passar, vilket var svårt pågrund av smärtan, jag vågade inte helt enkelt. Så jag försökte säkra vilket inte alls passade matchbilden. 

Men inför denna matchen mot Angered kände jag ingen smärta i benet och jag fick en träning innan också som var smärtfri.  Även matchen kändes jättebra, jag fick några lite enklare ingripanden i början och sen flöt det på i de flesta situationerna. Jag är inte nöjd med 2 insläppta mål men känner så här i efterhand att det inte var så mkt mer som kunde göras i just de situationerna.

Det är riktigt kul att det har gått såpass bra som det har gjort hittils med fotbollen. Och bara efter 1 månad så har jag tagit upp intresset på fullaste allvar igen. Jag har sett många fler matcher från EM än vad jag hade gjort annars. Och i onsdags var jag på Gamla Ullevi och kollade svenska damslandslaget OS genrepa mot regerande världsmästarinnorna Japan. Allt eller inget, men det är väldigt nyttigt att kolla mycket. Speciellt på målvaktsageranden.

Sverige-Japan, damfotboll på Gamla Ullevi Juni 2012



Surfandes på känslan efter  beskedet om godkänd kandidatuppsats och även en riktig rolig kämpar match från hela laget i matchen mot Angered så tog jag emot midsommarfirandet utan några förväntningar. Det blev en trevlig dag i fint sällskap, först picnicklunch ute på Brännö brygga och sen fest hos en kompis kompis syster, eller hur det nu var, på kvällen. Hela helgen har varit toppen och den avslutades med spelkväll, Ticket to Ride, med Cicci, Maria, Calle och Kristina. Mysmys. 


Lite kul även att italien slog england på straffar i kvällens kvartsfinal. De förtjänade det efter att ha varit bättre matchen igenom. 


Lite nostalgi!

Tänk om man på gamla dagar kunde göra så här:


Min stora målvaktsidol från förr, danske Peter Schmeichel. Årets sportbild 1994. (lånad av aftonbladet)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 14 juni 2020 01:36

barnfota barn i tiden med sand mellan tårna trodde aldrig sommaren skulle komma kanske blir det bara idag maneterna flyter runt vid strandkanten   varma sydöstliga vindar i en tid då inget är vårt vi greppar varje sekund efter att ä...

Av Erika - 9 maj 2019 17:04

Blå himmel, dina ord ekar i mitt huvud Gör sånt du tycker är kul 5 långa år Längesen allt var normalt Vem är jag nu Stora kval   I flera år Levde vi, sida vid sida Far och dotter Stumma ord, riktiga händelser Gemensamma intresse...

Av Erika - 11 maj 2018 22:06


Det var ett tag sen jag skrev och anledningen är för att jag haft svårt att förhålla mig till det som hänt och min del i det. Nu känns det som att jag behöver skriva av mig en del av som hänt. Så här kommer en del av min historia och min brors ur mit...

Av Erika - 31 december 2016 13:37

Några timmar kvar nu, 2016 på väg in i historieböckerna. Jag ska ärligt talat medge att jag är enormt kluven till året som har gått, mycket har hänt både bra och mindre bra saker. Risken finns att denna årskrönikan blir mörk och djupare än tidigare å...

Av Erika - 17 december 2016 09:03


Dags för sista gången med Sista sången. Jag sitter på ett blå tåg mot huvudstaden och tänker tillbaka på 20 år med ett av Sveriges bästa band. Det blir inget rimmande denna gången eller lek med låttitlar. Istället blir det ett avskalat farväl a...

Ovido - Quiz & Flashcards