theheartofeverything

Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Midsommarregn!

Av Erika - 24 juni 2012 23:38

Jag är väl som vem som helst i detta land, antar jag iaf. Jag vill ha sol och bad under sommarmånaderna med tillhörande aktiviteter. Dock insåg jag en sak under midsommarfirandet i fredags och det är faktiskt att sommaren är här, iallafall om man ska titta till en utav mina måttstockar för hur jag vill att sommar ska kännas. Det finns olika delar vädermässigt som är viktiga för mig under sommarmånaderna. Alla delar tillsammans gör en helt fantastisk sommar, en härlig blandning och mix behövs för att jag inte ska ta sommaren för given.

Vänta lite, nu tycker ni som läser detta säkerligen att de 3 andra årstiderna vi upplever är tillräckliga för att vi inte ska ta en alltigenom solig sommar förgivet. Kanske, men jag håller inte med fullt ut, jag tror på variation inom kortare tidsspann, vilket gör regn till ett välkomnande inslag under sommarmånaderna. måttligt med regn, mer som ett litet komplement till sol, så man kan sitta inne ibland och kolla på film som ett skönt avbrott i uteaktiviterna som ofta hägrar under sommarmånaderna.

Så vad är min måttstock för att definiera sommar? Den är inte helt annorlunda från vad väderinstitut använder sig av för att definiera årstider. Jag använder mig av temperatur och känsla. Min inställning till olika väderlekar är att har man rätt kläder så spelar vädret mindre roll, för då kan man leva ganska obehindrat och ha det bra oavsett. På sommaren är det viktigt för mig att man inte behöver ha så mycket kläder på sig oavsett väder och vind. Dock är jag väldigt dålig på att hitta en bra balans under sommaren vad gäller klädmängd, oftast har jag på mig för mycket kläder, även om jag försöker ha flera lager på mig så jag kan ta av. Då uppstår problemet med att jag måste bära runt på kläderna, vilket är ett mindre problem iofs. Så klädvalet i fredags, på midsommarafton, funderade jag på länge och väl. Jag visste att det skulle bli regn och jag visste att temperaturen ändå var behaglig ute även om jag inte visste hur en längre vistelse ute skulle kännas, speciellt inte ute på Brännö där vi skulle hänga. Men det fick bli klänning med leggings och ballerina skor. Nedpackat var ett par strumpor, sneakers, en varm tröja och tajts ifall det skulle bli kyligt. Men...... det behövdes inte. Jag som blir snabbt kall om fötterna kunde sitta barfota och frös inte ett dugg. Nu vet jag inte hur mkt alkoholen hjälpte till med värmehållningen, men jag måste säga att jag älskar regn när det är varmt ute. Man känner knappt av vätan. Ett sommarregn kan vara helt underbart. Även att träna i regn under sommaren är skönt. Jag hade glömt detta, även om jag fortfarande drar mig för att gå ut och springa eller köra individuell träning då, men fotbollsträning/match i regn under sommaren är riktigt nice. Man känner inte ens av att man är genomblöt och gräset är mycket lättare att glida runt på, och det känns mycket mjukare att slänga sig på även fast det oftast inte är det, om det inte är lerigt. 


Jag slår ett slag för sommarregn!! kommer precis efter varma soliga sommardagar på listan över favoritväder!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 14 juni 2020 01:36

barnfota barn i tiden med sand mellan tårna trodde aldrig sommaren skulle komma kanske blir det bara idag maneterna flyter runt vid strandkanten   varma sydöstliga vindar i en tid då inget är vårt vi greppar varje sekund efter att ä...

Av Erika - 9 maj 2019 17:04

Blå himmel, dina ord ekar i mitt huvud Gör sånt du tycker är kul 5 långa år Längesen allt var normalt Vem är jag nu Stora kval   I flera år Levde vi, sida vid sida Far och dotter Stumma ord, riktiga händelser Gemensamma intresse...

Av Erika - 11 maj 2018 22:06


Det var ett tag sen jag skrev och anledningen är för att jag haft svårt att förhålla mig till det som hänt och min del i det. Nu känns det som att jag behöver skriva av mig en del av som hänt. Så här kommer en del av min historia och min brors ur mit...

Av Erika - 31 december 2016 13:37

Några timmar kvar nu, 2016 på väg in i historieböckerna. Jag ska ärligt talat medge att jag är enormt kluven till året som har gått, mycket har hänt både bra och mindre bra saker. Risken finns att denna årskrönikan blir mörk och djupare än tidigare å...

Av Erika - 17 december 2016 09:03


Dags för sista gången med Sista sången. Jag sitter på ett blå tåg mot huvudstaden och tänker tillbaka på 20 år med ett av Sveriges bästa band. Det blir inget rimmande denna gången eller lek med låttitlar. Istället blir det ett avskalat farväl a...

Ovido - Quiz & Flashcards