theheartofeverything

Alla inlägg den 2 december 2016

Av Erika - 2 december 2016 08:06

På tåget igen
På min egna avskedsturne för ett band
Konsert 3 av 4 i solstaden

Med lurarna i öronen funderar jag på
Hur ni fick mig att älska er
Orden vägde så tugnt när jag såg er sist
När jag hör er på radion
Blir jag en bättre person

Allting handlar om vår historia
Mitt liv plagierar era låtar
Även mina ord
Vi är för alltid

Alla era låtar
Med få undantag
Kommer leva kvar i hela mitt liv
Likt sången min mamma sjöng en gång
Även efter att det sista ljuset släck

Du som jag
Jag ser visioner i mitt huvud när ni ler
Har aldrig träffat nån som er
Låt det aldrig ta slut

Ryggar mot väggen till sist
Är det så här ni vill ha det nu?
Är det det här du har drömt om så länge nu?
Perfekt och oförstörbar

Cirkeln sluts alltmer i näst sista sången
Jag minns allt som om de var igår
Jag kommer inte vilja ändra på nåt
Även om det snart är sista gången vi ses

Gåshud
Gemenskap
Nya band skapas i vetskapen om slutet

Tack för orden J.

 










Ovido - Quiz & Flashcards