theheartofeverything

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Erika - 19 januari 2013 13:18

Snart har det gått 3 hela veckor av 2013 och 2012 har lagts till historien. Jag är ingen som gör nyårslöften, jag är heller ingen som tycker nyårsafton är en så speciell dag, dock tycker jag det är mysigt med helger som främjar att man umgås, ,så min nyårsafton blev jättemysig i ett hus mellan Vänersborg och Trollhättan, med 2 av de finaste; Martina och Bo,i huset Martina växte upp i. pågrund av sjukdom i huset så var Martinas mamma och sambo med på ett hörn tillsammans med husets 5 hundar och 2 katter. Det blev en kväll helt i ta det lugnt stuket, käka god mat och spela spel och bara umgås. Vet dock inte om jag ska dra för stora växlar i att jag förlorade de mesta spelomgångarna, hmmm. 


2012 slutade sjukt bra och för att summera året har det överlag varit ett bra år, mycket skratt och många lärdomar. En del resande oxå och väldigt mycket tid som spenderats i Karlstad, på sin höjd kanske det blir 2 veckor per år i hemstaden men bara under juni och juli blev det ca 2.5-3 veckor, uppdelat på 3 omgångar, i min älskade barndomsstad. Mycket mys och mammas mat, kan det bli bättre :). 


I ett tidigare inlägg har jag skrivit om 2012 års konserter och de kommer alltid finnas där och vara en stor del av mina levnadsår, så var det sagt! Andra höjdpunkter under 2012 var:

  • Tillbaka till vardagen i Göteborg efter utlandstermin, med allt vad det innebär!!
  • Berlin resan - pappas 60års present, spenderades tors-sön på 4stjärnigt hotell i centrala Berlin med bröder, svägerskor, Pappa och hans sambo. Elin var turistguide och det kan inte understrykas tillräckligt hur fint det var att hon delade med sig av sitt Berlin. Jag fick äta Currywurst på Konnopkes, magiskt, och njuta av god öl och trevligt sällskap på uteserveringarna där våren redan var långtgången!

    Alexanderplatz  

   


 

 

 

 

 

  • Kandidatuppsats med Rebecca, var en berg-och-dalbana helt klart, som inget annat arbete jag någonsin gjort. Hårt arbete och mycket stress men vilken fantastisk känsla när vi sedan var färdiga!
  • London resan med Rebecca. En dryg vecka innan OS började åkte jag dit för första gången, fick se alla turistsaker och uppfylla en utav mina största drömmar, väldigt spontant måste jag säga då det bestämdes kvällen innan med hopp om att det skulle finnas biljetter, nämligen att få se The Phantom of the Opera på West End! Fantastiskt och med Peter Jöback som en otippad men fantastisk Fantomen!!

  • Fotboll - jag började spela fotboll igen efter 7 år i IK Virgo!! Fantastiskt kul trots att jag i princip hela tiden haft någon sorts skada som jag fått under träningar och matcher
  • En 3-dagars trip till Oslo för häng med fina Cine!
  • Göteborgsklassikern -Maria lyckades till slut övertala mig att utföra den nya klassikern som innehåller 3 lopp, simma 1 km i Delsjön, springa 1 mil terräng i början av november i finalloppet och cykla 5 mil Hisingen runt. Jag har avklarat  2/3 lopp med cyklingen kvar. Simningen var inte riktigt min grej och jag tog mig sakta men säkert runt på 38 minuter, om det blir en andra gång så ska jag kanske lära mig crawla eller simma mer med våtdräkt. Finalloppet var riktigt kul att springa, trots leran. Den adrenalinkicken och härliga känslan efter målgång, trots "dålig" tid var helt oemotståndlig. 85 minuter tod det, dock ska då tilläggas att jag pågrund av knäproblem som startade med fotbollen gjort att jag först samma vecka kunde börja springa och jag hade 2 pass med 2-3 kms löpning bakom mig innan loppet vilket förklara tiden. Jag är bara så stolt över att jag lyckades ta mig runt hela loppet löpandes och utan knäproblem!!! Stort för lilla mig som innan aldrig sprungit 1 mil i ett sträck!

Så som sagt inga löften, men däremot finns det mål, som förhoppningsvis lyckas utföras. Några av målen har satts innan och kommer alltid ligga kvar tills jag klarar av det. Andra sattes i bilen på nyårsdagen då Bo undrade om jag hade några specifika resmål som jag ville åka till under 2013, då jag under spelkvällen hade nämnt att jag gärna ville ha fortsätta resa då jag gjort en del härliga resor de senaste 2 åren.


Sä här kommer mina mål för 2013:

  1. Slutföra klassikern - bara cyklingen kvar i maj!!!
  2. Springa Karlstadsstadslopp och nå under 60 min på milen! Förra årets start blev spolierad pågrund av skada i ledbandsfästet i benet, jag hade löpförbud.
  3. Springa finalloppet igen och slå tiden från förra året 85 minuter! Om jag får vara skadefri så blir det inga problem
  4. Träna såpass bra med styrketräning och löpning att jag kan genomföra fotbollsäsongen 2013 relativt skadefri!
  5. Besöka alla de nordiska huvudstäderna innan september, började med Oslo förra hösten i augusti.
  6. Åka till Paris
  7. Åka till Moskva
  8. Gå ned 5 kilo, så jag kommer tillbaka till vikten jag hade innan jag började på BK, ett mål jag haft i 4 år. Det går sakta, bara jag lyckas undvika dipparna som jag haft som gjort att jag istället vägt några kg mer än den vikt jag hade när jag slutade på BK. Ska dock tillläggas att jag bara gick upp ca 6 kg under BK-tiden så hade kunnat varit värre. 



Det kommer säkerligen tillkomma lite mål och falla bort några. Men nu har jag nått att se framemot och jobba för!


Sen kommer det dyka upp lite konserter och efterlängtade skivsläpp under året. Bland annatblir det Håkan på slottskogsvallen den 8 juni. 

sen kommer det dyka upp många minmänniskor under första halvan av 2013 och jag ser framemot att träffa dessa människor, speciellt en liten plutt som förhoppningsvis dyker upp med Olsson smilgrop i slutet av Mars. 


Ha ett bra 2013      

Ovido - Quiz & Flashcards