theheartofeverything

Direktlänk till inlägg 25 april 2015

7 månader!

Av Erika - 25 april 2015 10:43

Hej igen!


Det verkar som att vi går om varandra. Vi lyckas inte sammanfläta våra liv tillräckligt för ett möte. Hur har du det? Jag hoppas innerligt att du har det bra och att du lever i en annan dimension för det kan innebära att vi kommer ses igen.

Blev påmind i början av veckan på facebook om vår Berlinresa vi gjorde för 3 år sedan. Fantastisk resa och fantastiska minnen vi har från den resan. Åker du dit något nu? Eller blir det mest Frankfurt?


Livet här tuffar på och jag har fått ett jobb. Ett vikariat som servicehandläggare på servicekontoret för skatteverket, försäkringskassan och pensionsmyndigheten i Borås. Ett ställe du besökte några gånger när du var sjuk. Eller iallafall la post till FK på brevlådan utanför några gånger.
Konstigt att vara i Borås varje dag och veta att du inte är där längre. Så fort jag stiger ur bussen tittar jag efter din svarta audi där du alltid parkerade den för att hämta upp mig. Tungt. Nu vet jag att du sitter i din nya bil där du är och säger att du sålde den svarta audin och att det är därför jag inte ser den. Men en sak ska du veta, ifall du tänker hämta upp mig igen så är det säkrast att du kommer i den svarta. För den kommer jag känna igen.


Vi kämpar på med allt som bouppteckning och bodelning innebär. Du lämnade oss med en röra men ett steg i taget tar vi för att reda upp i röran. Linus har gjort ett superbra jobb med att hålla i trådarna. Jocke och jag försöker hjälpa till så mkt vi kan. Hjälpa Annelie så mycket vi har kunnat. Nästa vecka ska vi röja mer i huset. Spara en del men troligtvis slänga eller skänka bort det mesta. Jag är mest intresserad av tavlorna vi hade i huset utöver alla dina skivor och lite tåg. Oavsett vad vi sparar emellan oss så finns det inga saker som kan ersätta dig och saknaden.


Nästa lördag spelar Saga på Pustervik. Följer du med mig? Hade varit kul att gå en sista gång tillsammans.


Ha det bra tills nästa gång vi ses. Saknar dig massa. Vi ses på Den Andra Sidan.


Massa kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 14 juni 2020 01:36

barnfota barn i tiden med sand mellan tårna trodde aldrig sommaren skulle komma kanske blir det bara idag maneterna flyter runt vid strandkanten   varma sydöstliga vindar i en tid då inget är vårt vi greppar varje sekund efter att ä...

Av Erika - 9 maj 2019 17:04

Blå himmel, dina ord ekar i mitt huvud Gör sånt du tycker är kul 5 långa år Längesen allt var normalt Vem är jag nu Stora kval   I flera år Levde vi, sida vid sida Far och dotter Stumma ord, riktiga händelser Gemensamma intresse...

Av Erika - 11 maj 2018 22:06


Det var ett tag sen jag skrev och anledningen är för att jag haft svårt att förhålla mig till det som hänt och min del i det. Nu känns det som att jag behöver skriva av mig en del av som hänt. Så här kommer en del av min historia och min brors ur mit...

Av Erika - 31 december 2016 13:37

Några timmar kvar nu, 2016 på väg in i historieböckerna. Jag ska ärligt talat medge att jag är enormt kluven till året som har gått, mycket har hänt både bra och mindre bra saker. Risken finns att denna årskrönikan blir mörk och djupare än tidigare å...

Av Erika - 17 december 2016 09:03


Dags för sista gången med Sista sången. Jag sitter på ett blå tåg mot huvudstaden och tänker tillbaka på 20 år med ett av Sveriges bästa band. Det blir inget rimmande denna gången eller lek med låttitlar. Istället blir det ett avskalat farväl a...

Skapa flashcards